 Spustit  
      
       
                
     | 
     | 
    
       Platforma pro výuku programování v ročnících 3. - 9. ZŠ  
      
        
          Nová webová aplikace. Ke spuštění stačí internetový prohlížeč na libovolném zařízení s libovolným operačním systémem (počítač,
          tablet, smartfone, interaktivní tabule).
          
  
          Chcete se dovědět jak implementovat do svého (i stávajícího) ŠVP výuku programování tak, 
          abyste s minimálním úsilím získali maximální výsledky žáků? 
          Zavolejte nám na tel. 608 732 456 (po-pá 8:00-16:00 - telefonickou konzultaci poskytujeme zdarma).  
          
         
        Pro základní práci s Baltíkem Web je postačující původní video návod pro Baltíka 3.
         
             Ovládání Baltíka 3   (video CZ - 6 minut) 
             Ovládanie Baltíka 3 (video SK - 6 minút)
         
         
         Detailní popis všech příkazů Baltíka Web lze nalézt v "Nápovědě" Baltíka 3 (stačí stáhnout
             demoverzi B3).
          
         
          
            Stručný popis Baltíka Web   
            
         
        
          
            - Úroveň 1 - programování pohybem (myši, prstu),  pro nejmladší (od 4 let), programový kód není vidět, vhodné pro tvoření vlastních příběhů i s animacemi, různá přání apod.
 
            - Úroveň 2 - interaktivní programování pomocí několika příkazů - programový kód je vidět - učení základních příkazů Baltíka a jeho pohybu po scéně.
                                  Vysvětlení čím se liší program (zapsaná posloupnost ikon-příkazů) a samotné vykonání programu.
 
            - Úroveň 3 - klasické programování - 2 režimy, stejné jako v Baltíkovi 3:
              
                - Začátečník
 
                    - posloupnost příkazů 
                    - bloky příkazů 
                    - podprogramy 
                    - změna postavy Baltíka (např. na auto, koně, opici, rybu apod.) 
                    - "teleportování" Baltíka na jinou souřadnici 
                    - animace 
                    - příkaz pro převod textu na řeč 
                    - práce s multimédii (nahrávání a používání vlastních zvukových souborů a obrázků)  
                    - práce se scénami 
                    - transparentní předměty, scény
                 
                - Pokročilý (pokročilé programování od 5. ročníku):
 
                    - pomocníci (procedury) 
                    - podmínky: if, else. switch  
                    - logické operátory: not, =, <, >,   
                    - cykly: počítaný, for, while, příkaz break pro opuštění cyklu 
                    - konstanty a proměnné (klávesy, integer, real, string) 
                    - aritmetické operace s proměnnými 
                    - čtení (vstup) čísel a řetězců z klávesnice 
                    - komentáře: textový, řádkový (//), blokový (/* */) 
                    - ikona "libovolný" předmět 
                    - souřadnice (nové také bez užití ikon souřadnic) 
                    - práce s klávesnicí a myší/dotykem 
                    - matematické funkce 
                    - vlákna, události 
                    - Pomoc... (po přihlášení) 
                    - lze také používat pomoc z Baltíka 3 i příručku "Učebnice programování nejen pro děti. 
                    Lze řešit již takové úlohy, jako je úloha č. 7 v soutěži Junior B3.
                 
                 
             
            - nové Automatické hodnocení úlohy serverem v každé programovací úrovní (tedy i v Úrovní 1)
 
            - nové Učitel může vytvářet své vlastní úlohy, ve kterých může použít také skryté scény a tak "přinutit" žáky, aby se naučili používat příkazy jako
                "if", "while", "for" a "proměnné".  současném testovacím období může každý učitel vytvořit až 5 vlastních úloh.
            
 
           
          
              
             
         
        
           
            
              Aktualizace   
              
           
          
            
              - 01.11.2023 - mezinárodní soutěže Baltie je možné řešit i v Baltie Web;
 
              - 01.09.2023 - želví grafika (kompatibilní s LOGO a Scratch);
 
              - 13.01.2023 - spojování příkazových ikon v úrovni 3;
 
                                - práce v učebně bez nutnosti přihlašování - jako anonymní žák; 
                                - možnost instalace aplikace (ikona vpravo v url  řádku prohlížeče). 
               
              - 30.09.2022 Úroveň 3 (přidáno):
 
                                - obarvování závorek; 
                                - testování události "přední nárazník"; 
                                - vlákna (pro souběžné animace).
               
              - 23.09.2022 Úroveň 1 (přidáno):
 
                                - možnost vytváření animací; 
                                - snadná změna Baltíka na jinou postavu (Baltazar, auto, opice, kůň, ryba atd.); 
                                - vkládání textů na scénu; 
                                - zobrazení ikonového kódu.
               
              - 23.09.2021 - přidána možnost editace banky předmětů;
 
                                - zápis souborů (banky předmětů, projekty) na disk (do vlastního zařízení). 
              - 01.09.2021 - do pomocného menu v každém režimu přidáno tlačítko "Nový projekt";
 
                                - rozšířeny možností animovaných předmětů v Úrovni 1; 
                                - ve všech úrovních možno používat scény; 
                                - každý projekt má své scény, zvuky, obrázky. 
              - 10.04.2021 - přidána práce s obrázky (png, jpg, bmp ...).
 
              
              - 21.03.2021 - přidány automatické animace do prograovací úrovně 1.
 
              - 15.12.2020 - učitel může pomocí platformy sám hodnotit práce žáků.
 
              - 20.10.2020 - hotové příklady ke stažení (SGP příklady)
 
              - 20.10.2020 - všichni uživatelé si mohou ukládat své scény a projekty do úložiště SGP, takže jsou pak odkudkoliv přístupné
 
              - 04.04.2020 - učitel vidí výsledky všech svých žáků v novém okně přohlížeče - klikněte na 100... ve výsledcích TOP10
 
             
            
               
               
           
           
       
     |